Ekonomi

‘Gayrettepe–Kağıthane’ Metro Hattında Geri Sayım

Bakan Uraloğlu, İstanbul’da Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı’nda yürütülen çalışmaları inceleyerek Gayrettepe – Kağıthane ortasında test sürüşü gerçekleştirdi. Basına açıklama yapan Uraloğlu, “İstanbul ulaşım master planı; Bu, İstanbul’un 1.100 kilometrelik metro hattına ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Bu noktada biz Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bu yönde adımlar atıyoruz. “Devam eden projelerimiz tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2 kilometreye çıkacak.” söz konusu.

KAĞITHANE-İSTANBUL HAVALİMANI KESİMİNDE 5,15 MİLYON YOLCU TAŞINDI

Uraloğlu, 37,5 kilometre uzunluğundaki ‘Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu’nun 34 kilometre uzunluğundaki ‘Kağıthane-İstanbul Havalimanı’ bölümünü hizmete açtıklarını anımsatarak, sınırın hizmete girişinin 1’inci yıl dönümünün 2 günde tamamlanacağını hatırlattı.

Açılışından itibaren 2023 yılı boyunca 8 istasyonda günde 112 sefer ile hizmet verecek; 5.15 milyon yolcu taşındığını belirten Uraloğlu, “20 dakika sıklıkta ayda ortalama 520 bin yolcu ağırladık. “Hattımızın en sık kullanılan istasyonları toplam yolcunun yüzde 43’ü ile Kağıthane ve yüzde 30’u ile İstanbul Havalimanı istasyonları oldu.” Şeklinde konuştu.

KÂĞITHANE-GAYRETTEPE ETABI İLE SINIR UZUNLUĞU 37,5 KİLOMETREYE ÇIKACAK

Uraloğlu, sınırın 3,5 kilometre uzunluğundaki Kâğıthane-Gayrettepe etabındaki çalışmaları tamamladıklarını belirterek, “Böylece hat uzunluğu 37,5 kilometreye, istasyon sayısı da 9’a çıkacak. Hattımızın 9’uncu ve son istasyonu olan Gayrettepe İstasyonu’nu İstanbulluların hizmetine sunacağız. “Şimdiden iyi şanslar diliyorum.” Bir açıklama yaptı.

HATTI ERİŞİLEBİLİRLİK FONKSİYONU GAYRETTEPE İSTASYONU İLE GELİŞECEK

Uraloğlu, 72 metre derinliğiyle Türkiye’nin en derin metro istasyonu olan ‘Gayrettepe İstasyonu’nun hizmete girmesiyle havalimanı metro hattının metrobüs ve Yenikapı-Taksim-Hacıosman Metro Sınırı ile entegre olacağını belirterek, ” Hattın erişilebilirlik fonksiyonu da artacak, aynı zamanda Şişli ve Şişli ile Beşiktaş’ın Kağıthane ve Eyüp ilçelerine metro ile bağlanacak.İstanbullu hemşerilerimiz; Direkt hat ile İstanbul Havalimanı’na güvenli, hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşacaklar. Kabataş-Mahmutbey Metro Sınırına raylı sistem entegre edildi.” söz konusu.

TAKSİM – İSTANBUL HAVALİMANI’NA 41 DAKİKA OLACAK

Uraloğlu projesiyle; “Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arası 30 dakika, Göktürk – Mahmutbey arası 38 dakika, Tekstilkent – ​​İstanbul Havalimanı arası 45 dakika, Taksim – İstanbul Havalimanı arası 41 dakika, Taksim – Göktürk arası 26 dakika ve 4. Levent arası yolculuk süresidir. – İstanbul Havalimanı 35 dakika mesafededir. “Birkaç dakika sürecek.” dedi.

TÜRKİYE’DE İLK DEFA BİR METRO PROJESİNDE 10 TBM AYNI ANDA KULLANILDI

Uraloğlu, projeden neden ‘en iyilerin’ ve ‘ilklerin’ projesi olarak bahsettiklerini şu sözlerle anlattı:

“Öncelikle 37,5 kilometreyle tek modül olarak ihale edilen en uzun metro oldu. Türkiye’de ilk kez bir metro projesinde 10 TBM aynı anda kullanıldı. Oldukça başarılı geçen kazı çalışmalarında gösterilen özen ve Türk Mühendis ve çalışanlarının emek ve gayreti; Bu kalibredeki makineler arasında kazı hızında dünya rekorları kırdı. TBM gelişmelerinde; Günde 64,5 metre, haftada 333 metre ve ayda 1.233 metre kazı rekorları kırdık. Saatte 120 kilometre hıza sahip Türkiye’nin en hızlı metro araçları da bu sınırda kullanılıyor. “Yine ilk kez Aselsan ve iş birliği yaptığı TÜBİTAK’ın geliştirdiği sinyalizasyon sistemini bu metro hattında yerli ve milli kaynaklarla bakanlığımızın desteklediği bir projede kullandık.”

İSTANBUL’DA RAYLI SİSTEM AĞININ UZUNLUĞU 338,5 KİLOMETREDEN 394,2 KİLOMETREYE ÇIKACAK

Uraloğlu, İstanbul’da devam eden metro sınır çalışmalarına da değindi. Uraloğlu, “Şu anda; Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metro Sınırı, Halkalı-Başakşehir-İstanbul Havalimanı Metro Hattı, Altunizade – Çamlıca Camii – Bosna Bulvarı Metro Sınırı, Kazlıçeşme – Sirkeci Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım Projesi ve Kağıthane-Gayrettepe Metrosu ile bir araya geldiğimiz yerlerdir. İstanbul için 55,7 kilometre uzunluğunda 5 hatta daha çalışıyoruz. “Devam eden projelerimiz tamamlandığında İstanbul’daki raylı sistem ağının uzunluğu 338,5 kilometreden 394,2 kilometreye çıkacak.” dedi.

BU YILIN İLK ÇEYREĞİNDE 4 DEĞERLİ PROJEYİ AÇACAĞIZ.

4 projenin çalışmalarını 2024 yılının ilk çeyreğinde tamamlayıp hizmete açmayı planladıklarını kaydeden Uraloğlu, “Bu 4 projeyle birlikte 34,2 kilometrelik yeni raylı sistem hattımız 18 istasyonla İstanbullulara hizmet vermeye başlayacak. Bunlardan ilki, bir araya geldiğimiz 3,5 kilometrelik Gayrettepe-Kağıthane Metro Hattı. Ardından 8,3 km uzunluğundaki Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattını 8 istasyonlu, 8,4 km uzunluğundaki Bakırköy-Kirazlı Hattını 7 istasyonlu ve Halkalı-İstanbul Havalimanı Metro Hattımızın Arnavutköy-İstanbul Havalimanı arasındaki 14 kilometrelik kısmını hizmete açacağız.” Şu şekilde konuştu:

İSTANBUL’A HEDİYESİNİ KAZANDIRACAĞIZ

İstanbul’un 1.100 kilometrelik metro hattına ihtiyacı olduğunu belirten Uraloğlu, “Bu noktada Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak bu yönde adımlar atıyoruz. İstanbul’a hizmet aşkımızın hiçbir zaman bitmeyeceğinden, İstanbul’u geleceğe taşıyacak proje ve yatırımlarımızın hız kesmeden devam edeceğinden kimsenin şüphesi olmasın. 31 Mart’ta yerel seçimlerimiz var. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayımız eski Çevre ve Şehircilik Bakanımız Sayın Murat Kurum’dur. İstanbul’da amacımız İstanbul’un durgunluk dönemine son vererek yeniden hizmete açılmasıdır. “Birinin arzusunu gerçekleştirmek için.” dedi. Bakan Uraloğlu, açıklamalarının ardından Gayrettepe-Kağıthane’deki test sürüşünün ardından Kağıthane-İstanbul Havalimanı arasında yolculuk yapan vatandaşlarla sohbet etti. Uraloğlu vatandaşlardan ağır eleştirilerle karşılaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu